Vi fikk ansvaret for å posisjonere Nabolaget opp mot de øvrige spillene til Norsk Tipping, utvikle et kommunikasjonskonsept for alle flater og stå for lansering og videreføring av kommunikasjonen.
Nabolaget er et sosialt spill hvor mange i nabolaget kan vinne samtidig. Det var derfor viktig å gjøre opplevelsene rundt Nabolaget nære og lokale. Vi utviklet det overliggende konseptet:
Kommunikasjonen er tatt ut i et POEM-perspektiv – paid, owned and earned. Et stort spekter av kanaler er benyttet, inklusive CRM. Innledende profilfilmer på TV skulle i hovedsak skape emosjoner og bygge kjennskap til det nye spillet, sammen med bannere og radio. Egne digitale flater, sosiale medier, animasjonsfilm som forklarer spillet og kommisjonærene var kanaler for å bygge kunnskap. Sisteledds-kampanjer er utarbeidet med tanke på ”call to action”. For å understreke folkeligheten fikk vi Vinni til å lage en låt om livet i et nabolag, som brukes i flere sammenhenger.