Lansering av Nabolaget
– nytt spill fra Norsk Tipping

 

Nabolaget er et nytt spill fra Norsk Tipping som ble lansert i februar 2015. Det er et geospill hvor det trekkes en tilfeldig hovedvinner av en million kroner hver uke, og hvor de nærmeste naboene vinner fra hundre tusen kroner og nedover, forutsatt at de har spilt.

 

Vi fikk ansvaret for å posisjonere Nabolaget opp mot de øvrige spillene til Norsk Tipping, utvikle et kommunikasjonskonsept for alle flater og stå for lansering og videreføring av kommunikasjonen.

 

Nabolaget er et sosialt spill hvor mange i nabolaget kan vinne samtidig. Det var derfor viktig å gjøre opplevelsene rundt Nabolaget nære og lokale. Vi utviklet det overliggende konseptet:

 

«Vinner du, vinner naboen. Vinner naboen, vinner du!»

 

Kommunikasjonen er tatt ut i et POEM-perspektiv – paid, owned and earned. Et stort spekter av kanaler er benyttet, inklusive CRM. Innledende profilfilmer på TV skulle i hovedsak skape emosjoner og bygge kjennskap til det nye spillet, sammen med bannere og radio. Egne digitale flater, sosiale medier, animasjonsfilm som forklarer spillet og kommisjonærene var kanaler for å bygge kunnskap. Sisteledds-kampanjer er utarbeidet med tanke på ”call to action”. For å understreke folkeligheten fikk vi Vinni til å lage en låt om livet i et nabolag, som brukes i flere sammenhenger.

poster
Nabolaget lansering
00:00
--
/
--
poster
Nabolaget animasjon
00:00
--
/
--
Radiospotter