NAV-kampanje om ny uførereform

Da det nye regelverket for uføretrygd ble innført skulle 310 000 personer overføres fra uførepensjon til uføretrygd. Hvordan kommunisere det overfor en sårbar gruppe?

De nye reglene gjør at det skal være enklere å kombinere inntekt med uføretrygd. Når det er sagt, er det ikke alle uføre som er i stand til å jobbe – og det var derfor viktig å balansere budskapene i kampanjen slik at ingen skulle føle seg støtt eller stigmatisert. Det var også viktig å forklare det nye og kompliserte regelverket på en enkel og forståelig måte.

Vi valgte å lage en animasjonsfilm som på en enkel måte demonstrerer hvordan de som kan jobbe kan jobbe mye eller lite ved siden av å motta uføretrygd. I tillegg ble det kjørt en radiokampanje, samt en massiv bannerkampanje i nettaviser og sosiale medier som ledet inn til selvbetjeningsløsningen.

poster
NAV Uføre
00:00
--
/
--

Radiospotter

 

 

 

 

digitalt