Nytt kommunikasjonskonsept for INTERSPORT

 

Der alle andre snakker om billigst mulig sportsutstyr vil INTERSPORT snakke til de som ønsker kvalitetsprodukter, og som gjerne betaler litt mer fordi de er opptatt av fagkunnskap, riktig utstyr og av å prestere bedre. INTERSPORT vil være din treningspartner.

 

Sportsutstyrsmarkedet er styrt av lavpriskjeder med et enormt fokus på pris og ”løp og kjøp”-markedsføring. Basert på kjedens interne merkevareplattform ble det utarbeidet et nytt kommunikasjonskonsept med sikte på å formidle INTERSPORTs egenart, og samtidig kommunisere noe attraktivt mot kjernemålgruppen: «Alle har en pers å slå».

 

Introduksjonen av konseptet våren 2014 markerte også en dramatisk vridning i INTERSPORT sin mediemiks. Der de tidligere har plasserte opp mot 90 prosent av markedsbudsjettene på avis og innstikk, ble andelen kraftig redusert og brorparten av midlene fordelt på TV og digitale flater, samt i butikk.

 

Med utgangspunkt i en pilotbutikk i Oslo Sentrum, ble det utformet ny butikkinnredning med hensikt å inspirere, gi faglig trygghet og skape mye større rekruttering til INTERSPORT sin kundeklubb for å kunne kommunisere videre med de riktige kundene.


poster
Intersport konsept
00:00
--
/
--

Annonser