Undersøkelser viser at nesten en halv million voksne i Norge trenger å friske opp eller forbedre regneferdighetene sine. Kompetanse Norge, som er et direktorat underlagt Kunnskapsdepartementet,  jobber for at voksne både i og utenfor arbeidslivet skal få den kompetansen de trenger.

For at folk enkelt skal kunne teste sine kunnskaper har direktoratet utviklet en rekke selvtester, blant annet i regneferdigheter. Vi fikk i oppdrag å lage en kampanje for å gjøre folk oppmerksomme på at en enkel regnetest kan gi deg en pekepinn på om det kanskje er på tide med en liten oppfrisking, et kurs eller videreutdanning, som du kan ha glede av både jobbmessig og privat.

Vi tok utgangspunkt i enkle hverdagssituasjoner som de fleste kan kjenne seg igjen i, og utviklet en Facebook-kampanje som ledet til en kampanjeside. Etter tre ukers kampanjeperiode mot målgruppen alle i Norge 30-65 år og et moderat budsjett, leverte kampanjen 5 336 400 visninger og nådde ut til over 1 million unike personer i målgruppen, med 12 195 klikk på landingssiden og rikelig med klikk, delinger, likes og kommentarer.

 

 

 

Kampanjeside