Osloskolen

Vi satser på lærerne våre

Osloskolen er i en enorm vekst og vokser med to skoleklasser i uken. I løpet av de neste ti årene vil skolene få om lag 18 000 flere elever. Til det kreves det mange nye lærere. Dyktige lærere.

Osloskolene har som målsetning å være landets beste skoler. De er resultatorienterte og har høye kvalitetskrav: «Du skal ikke være heldig med lærer´n». Derfor har de satset på forsterket lærerutdanning i form av verktøy, kurs i skoleledelse og mentorvirksomhet, som gjør det enklere – og mer attraktivt – for særlig nyutdannede lærere å velge Osloskolen som arbeidssted. For å være den beste skolen ønsket man å tiltrekke seg studenter og unge lærere med ambisjoner og kreativitet, med lyst til å gjøre en forskjell i hverdagen.

Osloskolen ønsket en kampanje som er autentisk og dermed svært troverdig. Derfor valgte vi å la lærerne som allerede jobber i Osloskolen selv fortelle om hvordan de har det, om hvordan de blir satset på og fulgt opp.

Med de unge lærere som budskapsbærere ble det utviklet filmer, hvor de forteller om Osloskolens fortrinn, en film som viser hvordan man ønsker å få ut det beste av hver elev, bannere, adshells, kampanjeweb med mer. Eksponeringen skulle bidra til skape trafikk til hjemmesiden, hvor de ledige stillingene ligger.

Osloskolen ønsker å gi det beste for å skape de beste. Vi utviklet det overliggende konseptet: «Vi satser på lærerne våre!» Kampanjen videreføres i 2016.

Desktop som viser en hestesko annonse inne på nettavisen. Annonsen viser en lærer med sitatet "Kurset i skoleledelse fikk meg til å løfte blikket".
Utsnitt fra nettsiden som viser fire filmer med tittel "Møt en lærer"
Desktop som viser nettsiden til Oslo kommune. Det er et heldekkende bilde hvor man ser en lærer som står over sitatet "50-timerskurset i lærerferdigheter var uvurdelig"
En adshel som viser en lærer med sitatet "Kurs og veiledning ga meg tryggheten jeg trengte" over seg
En adshel som viser en lærer med sitatet "Vi får mulighet til faglig utvikling" over seg