Visuell identitet
Oslofjord er Norges beste sted for å skape sterk bedriftskultur, en unik konferansedestinasjon beliggende ved sjøen i Vestfold og med fasiliteter for opp til 6000 mennesker. Senteret ble omprofilert og fikk navnet Oslofjord Convention Center i 2011.
Vi ble invitert inn som partner med utarbeidelse av strategi, kommunikasjonskonsept, logo, profilmanual, nettside, brosjyremateriell, annonser i finansmedier m.m., og samarbeidet løper fremdeles. Vi utviklet konseptet: «Store tanker og små øyeblikk».
Logoen og den visuelle identiteten tar utgangspunkt i strategien og henter inspirasjon fra landskapet og naturen rundt Oslofjord, både i symbolbruk og farger. Fonten bringer assosiasjoner til det typisk stilrene og klassiske skandinaviske uttrykket, og er seriøs, men samtidig leken og fremtidsrettet. Etterlatt inntrykk skal være at Oslofjord er et sted med høy kvalitet og kompetanse, uten å bli identitetsløst og upersonlig. Profilmanualen omhandler alt fra logobruk, profil- og postale elementer, skilt, presentasjoner, bekledning m.m.