Oslofjord

Stemningsbilde av en side i brosjyren hvor det står "Mat er opplevelser som bygger samhold og gode samtaler".

Visuell identitet

Oslofjord er Norges beste sted for å skape sterk bedriftskultur, en unik konferansedestinasjon beliggende ved sjøen i Vestfold og med fasiliteter for opp til 6000 mennesker. Senteret ble omprofilert og fikk navnet Oslofjord Convention Center i 2011.

Vi ble invitert inn som partner med utarbeidelse av strategi, kommunikasjonskonsept, logo, profilmanual, nettside, brosjyremateriell, annonser i finansmedier m.m., og samarbeidet løper fremdeles. Vi utviklet konseptet: «Store tanker og små øyeblikk».

Logoen og den visuelle identiteten tar utgangspunkt i strategien og henter inspirasjon fra landskapet og naturen rundt Oslofjord, både i symbolbruk og farger. Fonten bringer assosiasjoner til det typisk stilrene og klassiske skandinaviske uttrykket, og er seriøs, men samtidig leken og fremtidsrettet. Etterlatt inntrykk skal være at Oslofjord er et sted med høy kvalitet og kompetanse, uten å bli identitetsløst og upersonlig. Profilmanualen omhandler alt fra logobruk, profil- og postale elementer, skilt, presentasjoner, bekledning m.m.

Bilde tatt i fugleperspektiv som viser mange ulike bygninger som finnes langs Oslofjorden.
Bilde tatt i fugleperspektiv av deler av Oslofjorden
En sammenrullet brosjyre med teksten "Det finnes et sted i Norge for dem som tenker stort". Et hvitt tau henger løst rundt.
Ulike visuelle elementer plassert på en penn, nøkkelholder og en liten pin.
Visittkort med logo og tekstoppsett. Rundt kortet er det snurret et hvitt tau og i bakgrunnen er det tre fargeblyanter.
Samling av den visuelle identiteten vist på brevark, visittkort, en pin og på frimerker på en konvolutt.
Forsiden på profilmanualen lagt oppå en steinete sandgrunn.
Logoen og andre visuelle elementer i bruk på tskjorter og refleksvester.
Logoen sammen med bilder av inspirasjon og fargene som tilhører den visuelle identiteten.
Varianter av logoen på forskjellige bakgrunner og i forskjellig bruk. Fremvisning av fonter som inngår i den visuelle identitet.