Oslo Krisesenter

Laptop og ipad skjerm som viser Rød Knapp sin offisielle Facebook side og en annonse hvor det står "Støtt oss i kampen mot vold i nære relasjoner"

Rød knapp

Vold i nære relasjoner er et stort samfunnsproblem. Siden årtusenskiftet har 186 kvinner og 26 menn blitt drept av partneren sin. Og alt for mange lever i voldelige forhold som kan føre til at de blir en del av statistikken. 8 av 10 ofre har vært utsatt for partnervold før drapet, og rundt 80 prosent var i kontakt med politi, helsevesen eller andre offentlige etater før sin død.

Vi i Siste Skrik Kommunikasjon tok initiativet til en kampanje om dette viktige temaet, og utviklet konsept, annonser og informasjonsmateriell kostnadsfritt for Rød Knapp-alliansen for å kunne være synlige 8. mars. Vi brukte våre mediekontakter og oppfordret alle til å være med på en dugnad rundt vold i nære relasjoner. Resultatet var gratis plass på utendørsreklame,samt annonser i trykte og sosiale medier.

Avisannonse med overskriften "Mehl og Kjerkol, her er 186 grunner til å gjøre mer mot vold i nære relasjoner"
Annonse på en tbanestasjon hvor det står "Mehl og Kjerkol, her er 186 grunner til å gjøre mer mot vold i nære relasjoner"
Kampanjen implementert på Rollups og gatebukk. Overskriften "Stopp vold mot kvinner, bær rød knapp!"
Annonser og video vist i Facebook innlegg og Instagram reel