Intersport

#minpers

Der alle andre snakker om billigst mulig sportsutstyr vil INTERSPORT snakke til de som ønsker kvalitetsprodukter, og som gjerne betaler litt mer fordi de er opptatt av fagkunnskap, riktig utstyr og av å prestere bedre. INTERSPORT vil være din treningspartner.

Sportsutstyrsmarkedet er styrt av lavpriskjeder med et enormt fokus på pris og ”løp og kjøp” markedsføring. Basert på kjedens interne merkevareplattform ble det utarbeidet et nytt kommunikasjonskonsept med sikte på å formidle INTERSPORTs egenart, og samtidig kommunisere noe attraktivt mot kjernemålgruppen: «Alle har en pers å slå».

Introduksjonen av konseptet våren 2014 markerte også en dramatisk vridning i INTERSPORT sin mediemiks. Der de tidligere har plasserte opp mot 90 prosent av markedsbudsjettene på avis og innstikk, ble andelen kraftig redusert og brorparten av midlene fordelt på TV og digitale flater, samt i butikk.

Med utgangspunkt i en pilotbutikk i Oslo Sentrum, ble det utformet ny butikkinnredning med hensikt å inspirere, gi faglig trygghet og skape mye større rekruttering til INTERSPORT sin kundeklubb for å kunne kommunisere videre med de riktige kundene.

Annonse med tittelen "Du kan sykle litt lengre. #minpers". I bakgrunnen har man en mann som sykler i treningsklær nedover en sti i vakre naturomgivelser.
Annonse med tittelen "Du kan løpe litt raskere. #minpers". I bakgrunnen har man en mann som jogger langs en landlig vei ved sjøen.
Annonse med tittelen "Du kan orke litt mer. #minpers". Hvor det er bilde av en mann som løfter en vekt mens han står i plankeposisjon på en treningsmatte.
Annonse med tittelen "Riktig utstyr, mer kunnskap, gode råd, resten er opp til deg. Post din pers. Vinn utstyr for 10 000!". Hvor man ser en dame som jogger i et sommerlig naturområde.