Interflora

Designet integrert på ulike skjermer. Med Interflora logo og overskriften Vi binder mennesker sammen.

Vi binder mennesker sammen

Vi har hatt Interflora som kunde gjennom flere år, og har vært med på reisen med å sette Interflora og Floragram på kartet som den foretrukne leverandøren når folk skal sende blomster. I høst utviklet vi markedsføringskonseptet «Vi binder mennesker sammen» for å vise gleden hos de som mottar blomster samt den store kjærligheten blomsterdekoratørene har for faget og all kunnskapen som ligger bak hver bukett og dekorasjon de binder.

Konseptet ble kjørt som filmer både på TV og i sosiale medier, samt radiospotter til jul og nyttår. Resultatet er et skikkelig byks i preferansen for å «sende blomster» siden Interfloras siste måling: En økning på hele 9%! Markedsandelen har økt med 4,25 prosent, mens både Mester Grønn og Euroflorist har gått ned. Og vi passerte årsmålet på 700 000 Floragram i 2021 med god margin! Flere dager i desember ble det også satt flere nye dagsrekorder for antall Floragram.

Annonse i D2 magasinet med bilde av bukett og menneskehånd. Kunsten å binde mennesker sammen står som overskrift.