Spesialisert fosterhjem
Det er mange barn i Norge som trenger fosterhjem. Noen av dem har spesielle utfordringer som gjør at de trenger mer oppfølging enn et vanlig fosterhjem kan gi. Da er spesialisert fosterhjem for mange et alternativ til å bo på institusjon. Som spesialisert fosterhjem blir en av fosterforeldrene frikjøpt fra jobb for å gi barnet/ungdommen en familiesituasjon og den oppfølgingen han/hun trenger på fulltid. Frelsesarmeen er en av dem som tilbyr spesialiserte fosterhjem – og de har behov for stadig flere.
Som spesialisert fosterhjem må du kunne tilby mer enn bare kjærlighet og plass til et barn til. Du må kunne forstå barn som har det vanskelig og tåle å stå i små og store kriser, og dette er viktig å formidle. Vi foreslo for Frelsesarmeen å teste ut nye og tøffere budskap som i større grad viser virkeligheten, og som kan trigge målgruppen til å ville gjøre en forskjell. Budskap som kan appellere også til de som har vært fosterforeldre tidligere eller som jobber innen helse og omsorg – en god bakgrunn for å ta i mot barn med stor bagasje.
Dette for å kunne øke treffsikkerheten for å få kvalifiserte søkere til jobben som spesialisert fosterhjem. Den nye kampanjen ga umiddelbar respons:
«Jeg har aldri sett maken til så god respons på en kampanje før. Her var budskapet «spot on» mot målgruppen og trigget en klikkfrekvens på 20-25% mot en vanlig klikkfrekvens på 7-8%. Utrolig bra jobbet med innsiktsarbeid, utforming og samarbeid. Her går kreativitet og teknisk oppsett av kontoen hånd i hånd og skaper utrolige resultater for vår felles kunde»
Tor Børre Gaasland
Social Media Manager
Viva Media