Færder kommune

Oppslag fra profilmanualen som viser fargepaletten og inspirasjonen bak

Visuell identitet

Tjøme og Nøtterøy ble til Færder kommune 1. januar 2018 og vi fikk være med på seilasen ved å utvikle den visuelle identiteten!

Færder kommunes slagord er «Med vind i seilene». Slagordet speiler en kommune med fokus på innovasjon og fremtidsrettede tjenester, samtidig som det reflekterer at dette er en øykommune med sterke maritime tradisjoner. Vi valgte å reflektere det samme i den visuelle identiteten. Hovedelementene er kommunens kommunevåpen, logo og øvrige grafiske designelementer, utvalgte farger og typografi som sammen skal bidra til at kommunen fremstår som tydelig og gjenkjennelig for alle, innbyggere som medier, politikere og besøkende.

– Det har vært en spennende seilas å være med på, sier senior designer Petter Danielsen og rådgiver Elizabeth Hartmann, som begge har en tilknytning til kommunen fra barnsben av.

Oppslag fra profilmanualen som viser riktig bruk av logoen til Færder kommune.
Oppslag fra profilmanualen til Færder kommune. Man ser ulike oppsett og forslag til oppsett på brosjyrer og kurs/infomateriell.
Fem linjer som transformerer seg til ulike motiver som er tilknyttet Færder Kommune sin identitet. Linjene er flate på starten og slutten og går parallelt med hverandre.
Tre informasjonsplakater alle med tittelen "Den 24. juli flytter Tjømes Tjenestekontor". De har ulike motiver, men med samme tekst og Færder logoen nederst til høyre.
Forsiden på et magasin med teksten "Opplev Færder kommune". I bakgrunnen har man en vidstrakt bro med en skyet kveldshimmel over.
Oppslag med helsides bilde av en manet på en stenstrand. På andre siden har vi bilde av en blomstereng øverst med tittel og en tekstspalte under.
Oppslag som viser et svaberg og en solnedgang, med blokker av tekst på venstre side og under.