Visuell identitet og nettside
AFSN – et flydrivstoffselskap på vei mot en bærekraftig fremtid
AFSN – Aviation Fuelling Services Norway AS er et selskap som kom til oss med et stort behov for fornyelse. Selskapet har en over 70 år gammel historie og ble for 15 år siden et joint venture mellom St1 og Shell Aviation. AFSN har som mål å bane vei for en mer bærekraftig luftfart, noe som ble konkretisert da Forsvaret, Norwegian og St1 gikk sammen om den første avtalen om bruk av bærekraftig drivstoff. Denne avtalen innebærer at 250.000 tjenestereiser i året skal ha lavere CO2-utslipp. AFSN sitt SAF-drivstoff reduserer CO2-utslippene med opptil 80 prosent.
For å reflektere AFSNs bærekraftstrategi utviklet vi ny grafisk profil og nettside. Den nye logoen symboliserer det å vise vei, forflytning, fremtid, optimisme, fart og dynamikk. Samtidig bygget vi videre på selskapets 70 år gamle historie og grunnleggende kjerneverdier som sikkerhet for mennesker, miljø og fly.
Nettsiden afsn.no er utviklet med fokus på universell utforming og enkel navigering med lett tilgjengelig innhold. Vi sto for oppbyggingen av nettsiden hvor vi arbeidet med innholdsstruktur og bruk av visuelle og verbale grep. Vi har også hatt ansvar for strategi og regi for foto. Nettsiden ble utviklet på norsk og engelsk hvor vi bidro med språkvasking og SEO-tilpassing.
Statistikken viser at nettsiden har hatt godt med besøk fra siden ble lansert høsten 2024. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av nytt innhold som speiler hvem AFSN er og verdiene de står for.