Kampanje for flere lærebedrifter – Utdanningsdirektoratet

 

Hvordan rekruttere flere lærebedrifter?

 

Sommerferien er en tid da mange, også bedriftsledere, bruker tid på sosiale medier, og har tid til å reflektere over mulighetene som ligger i lærlinger. Men hvordan kommunisere på en måte som appellerer når folk er i feriemodus? Vi valgte å spille på humor og lagde syv korte filmer med dyr i hovedrollene. Filmene ble publisert på Facebook og kjørt som sponsede innlegg overfor målgruppen 18-60 år. Etter bare fire uker hadde kampanjen en rekkevidde på over 3 millioner, rundt 60 000 engasjement på innlegg og langt over 1 000 delinger.

poster
DESTRUCTIVE-PARROT
00:00
--
/
--
poster
HAPPY PIG
00:00
--
/
--
poster
LOST DOG
00:00
--
/
--
poster
SLEEPY BIRD
00:00
--
/
--
poster
HUNGRY DOG
00:00
--
/
--
poster
KITTEN SURPRISED
00:00
--
/
--
poster
HUNGRY TURTLE
00:00
--
/
--